banner

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

in
inf
lect
notes

an

links

Υπάρχουν νέες ανακοινώσεις 09 Αυγούστου 2007 !

03       


           
Το μάθημα «Επιστήμων Πολίτης» απευθύνεται κυρίως στους πρωτοετείς φοιτητές/τριες των Σχολών Θετικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας.  Σκοπός του είναι η εισαγωγή, ενημέρωση, και  προβληματισμός τους πάνω σε θέματα αιχμής που θα πρέπει να γνωρίζει κάθε επιστήμονας, ιδιαίτερα όταν καλείται να συμμετάσχει, ως πολίτης, στο κοινωνικό γίγνεσθαι.  Στόχος του είναι οι φοιτητές/τριες να διευρύνουν τη γνώση τους, να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα στο σύνολό της, και να αποκτήσουν υψηλότερη κριτική και αναλυτική ικανότητα.

«Επιστήμων πολίτης» δεν είναι απλά ο ενημερωμένος φοιτητής/τρια.  Είναι αυτός/η που έχει επιπλέον μάθει να σκέφτεται και να κρίνει χρησιμοποιώνας την επιστημονική γνώση που έμαθε στο Πανεπιστήμιο, να ενημερώνει το ευρύ κοινό με επιστημονική εγκυρότητα και κατανοητό και προσιτό λόγο, να κάνει διάλογο με τεκμηριωμένα επιχειρήματα, να αναζητά νέες πηγές γνώσης πέρα από την παθητική παρακολούθηση μιας διάλεξης, να παίρνει θέση πάνω σε ζητήματα που αφορούν και την κοινωνία....
Συνοπτικά, το μάθημα έχει τις παρακάτω πτυχές:
(α) Έγκυρη ενημέρωση πάνω στα επιστημονικά δεδομένα που αφορούν σε καίρια θέματα που προβληματίζουν τη σύγχρονη κοινωνία.
(β) Συλλογή και αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών απο έγκυρες πηγές που θα αξιολογεί ο φοιτητής/τρια, έλεγχος της επιστημονικής εγκυρότητας της πληροφορίας. 
(γ) Αποτελεσματική επικοινωνία της πληροφορίας, τόσο σε ένα επιστημονικά ενημερωμένο κοινό όσο και σε ένα απλό πολίτη.
(δ) Διατύπωση και επεξεργασία καίριων ερωτημάτων που αφορούν στον πολίτη, προβληματισμός και διάλογος πάνω σε αυτά.

Το μάθημα στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή των φοιτητών/τριων που θα το επιλέξουν. Θα προβληματιστείτε, θα συζητήσετε, θα πάρετε θέση που θα υποστηρίξετε και θα επικοινωνήσετε. Το μάθημα θα σας προσφέρει ένα  καλό υπόβαθρο επιστημονικής γνώσης, πολύτιμο σε κάθε ενημερωμένο ενεργό πολίτη, αλλά παράλληλα και ένα «φόρουμ» προβληματισμού πάνω σε ερωτήματα και διλήμματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία.

04

        Ελάτε στο αμφιθέατρο, συμμετέχετε ενεργά στη διαδικασία, και θα δείτε!  Μια καλή εικόνα, πάντως, είναι η ακόλουθη. Φανταστείτε ότι είστε ένας νέος δημοσιογράφος μιας μεγάλης εφημερίδας. Ο διευθυντής σας ζητάει να γράψετε ένα άρθρο πάνω σε ένα θέμα αιχμής που εσείς θα επιλέξετε και που πιστεύετε οτι είναι κρίσιμο για την κοινωνία. Πώς θα γράψετε ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο άρθρο που θα έχει απήχηση και δεν θα παραπλανήσει τον αναγνώστη σας; Τί ερωτήσεις θα πρέπει να εγείρετε; Πώς θα συζητήσετε τις ερωτήσεις αυτές στο άρθρο σας, ώστε οι αναγνώστες σας να ενημερωθούν σωστά και με τρόπο που θα καταλάβουν ; Έχετε κατανοήσει την πληροφορία σε επίπεδο που μπορείτε να την  υποστηρίξετε μπροστά σε ένα επιστημονικό κοινό;
 
        Στο πρώτο μέρος του μαθήματος (πρώτες 6-7 βδομαδες περίπου), μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου μας θα σας παρουσιάσουν και θα συζητήσουν μαζί σας κάποια θέματα αιχμής και ερωτήματα που απασχολούν το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.  Μέσα από αυτή την επικοινωνία:

Πριν το τέλος αυτών των 6-7 βδομάδων:

Το δεύτερο μέρος του μαθήματος θα σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε το θέμα που επιλέξατε και να γράψετε το άρθρο σας. Θα δοθούν μια σειρά από ενημερωτικές διαλέξεις με σκοπό να σάς βοηθήσουν να  γράψετε ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο και σωστά δομημένο  άρθρο και μια εργασία που θα είναι προσιτά στον αναγνώστη και δεν θα τον παραπλανούν.

       
05

Ο βαθμός του μαθήματος θα καθοριστεί από

  1. Ενα άρθρο που θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό (μέχρι περίπου 1000 λέξεις).
  2. Μιά εργασία (περίπου 5000 λέξεις) που θα απευθύνεται στους συμφοιτητές/τριες σας και στους διδάσκοντες.

Τα παραπάνω θα γράψετε κατα τη διάρκεια του εξαμήνου και θα παραδώσετε στην τελική τους μορφή μέσα στην εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου (σε αρχεία Microsoft Word (.doc) αλλά και εκτυπωμένα). Απαραίτητα στοιχεία του άρθρου και εργασία σας πρέπει να είναι:

  1. Η επισήμανση των καίριων ερωτημάτων-προβληματισμών πάνω στο θέμα σας.
  2. Η συζήτηση των ερωτημάτων με επιστημονική εγκυρότητα,
  3.  Η παρουσίαση των απόψεών σας πάνω σε αυτά τα ερωτήματα με τρόπο απλό και κατανοητό στο ευρύ κοινό.
  4. Στόχος είναι τα καλύτερα άρθρα όντως να δημοσιευτούν σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα η να παρουσιαστούν σε μια ημερίδα.

Μέχρι τις 4 Δεκέμβρη το αργότερο θα πρέπει να παραδώσετε και να συζητήσετε με τον κ. Περάκη η τον κ. Φιλαλήθη το θέμα και την βιβλιογραφία του άρθρου και εργασίας σας και να  πάρετε την έγκριση του για τη συγγραφή. Χωρίς αυτη την έγκριση δεν θα γίνει δεκτή η εργασία σας.  Επίσης, είστε υποχρεωμένοι να ενημερώνεστε τακτικά απο την ιστοσελίδα του μαθήματος για τις αυστηρές προθεσμίες που θα ακολουθηθούν και για τυχόν άλλες πληροφορίες και αλλαγές που θα ανακοινωθούν στην πορεία.

line

© 2006 Γιαννακίδης Γιώργος